Lektioner

Barn/Ungdom - 45 min á 300kr

Vuxna - 60 min á 330kr

Obs) VIKTIGT!

Möjlighet till Prova-på-månad finns. Betalning sker månadsvis i förskott eller via terminsavgift med 10% rabatt.

Vid tre syskon eller fler familjemedlemmar, erbjuder vi också rabatt. Om du inte kan komma till din lektion så erbjuds du istället möjligheten att rida igen detta på annan lektion, inga återbetalningar gäller.

Övrig Information

När du rider på Rosendahls Ridskola bör du även vara medlem i Rosendahls Ryttarförening, vilket kostar 375 kr/person eller 650 kr/familj per år. I medlemsavgiften ingår en prenumeration på Ridsportförbundets tidning: Häst & Ryttare samt en olycksfallsförsäkring.

För att läsa mer om föreningen så kan du klicka på denna länk: Rosendahls Ryttarförening

Just nu rider vi i paddock 20x45m, ridtält 18x36m samt ibland uteritter. Teori vid dåligt väder. Max 6 ryttare per grupp. Vi försöker hålla små grupper för att kunna utveckla varje individ. Våra hästar går vanligtvis max 2 gånger per dag. Hos oss vill vi gå lite längre och vi strävar efter en känsla hos våra medlemmar, att de nästan äger en egen häst. Här får du vara delaktig i att även sköta om hästarna, om du vill. Packa höpåsar, borsta hästen före och efter din lektion, mocka, ordna med vatten, putsa utrustningen. Ja, allt sånt som faktiskt hör till när man har egen häst. Det finns även möjlighet att ha sin egna sköthäst, som du rider regelbundet på helgen.

Sista veckan innan jul är det alltid avsutten avslutning med lek och skoj och gemensam städning/iordningsställande av utrustning inför nästa termin, då hästarna vaccineras i julhelgen.

Efter hästarna sommarlov och första veckan på höstterminen brukar vi ha vad vi kallar igångsättningsläger, vilket innbär att man tar det lugnt och trappar upp ridningen sakta men säkert med lättare och mjukgörande skrittövningar. Vi vill att våra hästar ska hålla länge och kunna vara med oss länge.

För mer information ring 0707-76 05 86. Du kan även använda detta nummer för att meddela när du inte kan komma till din ridlektion. Vilket är väldigt viktig, då det kanske behöver omstruktureras hur hästarna går den dagen, så att de alla får sin välbehövliga, dagliga motion ändå.

Sidan uppdaterad: 2023-10-27